UWAGA NA OSZUSTÓW
Szanowni Państwo,
Ostrzegamy przed oszustami, którzy podszywają się pod kogoś zaufanego np. członka rodziny, funkcjonariusza Policji lub pracowników Banku. Mogą oni kontaktować się telefonicznie lub mailowo. Ich cel jest jeden, wyłudzenie Państwa Pieniędzy!
Prosimy o zachowanie czujności. Oszuści pod pretekstem weryfikacji przelewu, zablokowanego rachunku lub zagrożenia bezpieczeństwa Państwa środków mogą próbować nakłonić Państwa do podania danych osobowych, danych karty płatniczej, danych niezbędnych do korzystania z bankowości internetowej lub kodu do transakcji BLIK. Mogą też zachęcać do instalacji dodatkowego oprogramowania, które może kontrolować Państwa komputer lub smartfon.
Narażone na takie ataki są głównie osoby starsze, ale również te mniej doświadczone w kwestii bankowości internetowej czy zagrożeń czyhających w sieci. Ofiary ataków, które nie zachowają ostrożności, mogą stracić swoje oszczędności! Ponadto, ujawniając swoją tożsamość przestępcom, mogą doprowadzić do wykorzystania jej do zawarcia w ich imieniu umów i w konsekwencji np. zaciągnięcia zobowiązań finansowych.
Nie dajcie się na to nabrać, proszę zwrócić uwagę kto naprawdę do Państwa dzwoni, dlatego należy pamiętać, że:
- Pracownik Banku
NIGDYnie poprosi o login i hasło do logowania do serwisu bankowości internetowej; - Pracownik Banku
NIGDYnie wymaga podawania danych karty płatniczej z kodem CVV2 oraz jej daty ważności; - Pracownik Banku
NIGDYnie będzie prosił o instalację na komputerze lub smartfonie aplikacji zdalnego pulpitu takich jak np. AnyDesk; - Nie należy ufać osobom, które namawiają Państwa do instalacji tego typu programów, nieważne czy podają się za inwestorów, doradców czy pracowników Banku;
- Pracownik Banku
NIGDYnie będzie namawiał do inwestowania w kryptowaluty; - Jeśli otrzymają Państwo przelew od nieznajomego nadawcy, pod żadnym pozorem nie należy przekazywać środków dalej – nieświadomie można brać udział w przestępstwie;
- W przypadku wszelkich wątpliwości, czy osoba z którą rozmawialiśmy jest doradcą bankowym, należy niezwłocznie skontaktować się z odpowiednim Oddziałem Banku lub zadzwonić do Centrali pod numer:
18 262 30 17.