Najczęściej zadawane pytania
Utrata karty może się zdarzyć każdemu z nas, ważne co zrobisz po tym przykrym fakcie.
Pieniński Bank Spółdzielczy w trosce o bezpieczeństwo Twoich pieniędzy udostępnia szeroki zakres możliwości zastrzeżenia karty płatniczej/kredytowej. Pamiętaj, aby przechowywać kartę w bezpiecznym miejscu, nie należy udostępniać PIN-u osobom nieuprawnionym!
Obecnie kartę płatniczą można zastrzec na kilka sposobów:
– wizyta bezpośrednio w placówce banku,
– logując się do swojej bankowości internetowej,
– poprzez stronę internetową kartosfera.pl,
– dzwoniąc pod numer +48 801 321 456 lub +48 828 828 828 (koszt połączenia według taryfy operatora).
Możesz spać spokojnie. Twoje pieniądze pracują z gwarancją BFG. Kwota depozytów nieprzekraczająca równowartości w złotych 100 000 euro jest gwarantowana w całości. Kwota gwarantowana obliczana jest od sumy środków pieniężnych zgromadzonych na wszystkich rachunkach (np. lokatach terminowych, rachunkach bieżących, rachunkach oszczędnościowo-rozliczeniowych) jednej osoby w naszym Banku, w przypadku rachunku wspólnego każdemu ze współposiadaczy przysługuje odrębna kwota gwarancji.
https://www.bfg.pl/gwarantowanie-depozytow/
Otwórz konto łatwo, szybko i bezproblemowo. Przygotuj dowód osobisty i złóż wizytę w jednym z naszych oddziałów. Nasi pracownicy pomogą w dobraniu dla Ciebie najkorzystniejszego rachunku, odpowiedzą na wszystkie Twoje pytania. Otwarcie konta nigdy nie było tak proste i potrwa zaledwie kilkanaście minut!
Zapomniałeś kod PIN do Twojej karty? W trosce o bezpieczeństwo Twoich środków ponowna generacja PIN-u jest możliwa na Twój pisemny wniosek w dowolnej placówce Pienińskiego Banku Spółdzielczego. Nowy PIN otrzymasz pocztą maksymalnie do 2 tygodni od daty złożenia wniosku.
Chcesz korzystać z bankomatów bez użycia karty i obowiązku pamiętania PIN-u? Odwiedź jeden z naszych oddziałów i zapoznaj się z ofertą biometrii – wypłacisz pieniądze za pomocą dłoni w jednym z naszych bankomatów.
Czas w którym Twój przelew dotrze do odbiorcy jest uzależniony od rodzaju przelewu:
- przelew standardowy związany jest z godzinami sesji wychodzących w naszym Banku przed godzinami 8.00, 11.00, 12.00, 14.00 oraz 16.30 oraz godzin księgowań przelewów przychodzących w Banku odbiorcy.
Podsumowując może dotrzeć w tym samym dniu (jeżeli został złożony we wczesnych godzinach porannych) lub najpóźniej w kolejnym dniu roboczym,
- szybki przelew: jeśli chcesz przyspieszyć transakcję wybierz opcję przelewu Blue Cash lub Express Elixir (dla przelewów nisko kwotowych do 10 tys. zł) lub Sorbnet (dla przelewów wysokokwotowych), a przelew trafi do odbiorcy w kilkanaście minut (jeżeli Bank odbiorcy również posiada tego typu usługi).
Limity płatności bezgotówkowych, internetowych lub gotówkowych nie są dopasowane do Twoich wymagań? Chcesz je zmienić? Zaloguj się na stronie kartosfera.pl i zarządzaj Swoją kartą lub odwiedź dowolny oddział Pienińskiego Banku Spółdzielczego i zmień swoje dyspozycje.
Otrzymałeś przesyłkę z kartą płatniczą i chcesz ją aktywować? Masz kilka możliwości:
– zadzwoń na infolinię +48 801 321 456 lub +48 86 215 50 00 (koszt połączenia według taryfy operatora),
– zaloguj się na stronie kartosfera.pl,
– udaj się do placówki Banku.
Chcesz korzystać z bankomatów bez użycia karty i obowiązku pamiętania PIN-u? Odwiedź jeden z naszych oddziałów i zapoznaj się z ofertą biometrii – wypłacisz pieniądze za pomocą dłoni w jednym z naszych bankomatów.
Chcesz zapomnieć o swojej karcie płatniczej i obowiązku pamiętania PIN-u? Nic prostszego, specjalnie dla Ciebie uruchomiliśmy możliwość obsługi bankomatu za pomocą Twojego unikalnego wzorca biometrycznego. Odwiedź najbliższy oddział, a pracownik po uzyskaniu Twojej zgody, pobierze wzorzec biometryczny z obu dłoni. Cały proces jest bardzo szybki i całkowicie bezpieczny dla Twojego zdrowia. Za pomocą biometrii potwierdzisz w oddziale Swoją tożsamość (bez okazywania dowodu osobistego) i wypłacisz pieniądze w naszych bankomatach wyposażonych w czytnik biometryczny.
Wykonujesz przelew i chcesz aby pieniądze dotarły do odbiorcy jak najszybciej? Wybierz jedną z opcji przelewów natychmiastowych, a środki zostaną zaksięgowane nawet w kilkanaście minut. Do wyboru – w zależności od rodzaju przelewu – masz:
– Blue Cash (przelewy do 10 tys. zł),
– Express Elixir (przelewy do 10 tys. zł),
– Sorbnet (przelewy wysokokwotowe).
Masz konto i kartę płatniczą w naszym Banku i chcesz wypłacać pieniądze bez dodatkowych kosztów? Nic prostszego:
– odwiedzaj nasze oddziały w godzinach pracy,
– wypłacaj bezpłatnie z jednego z kilku tysięcy bankomatów dostępnych na terenie całej Polski (Banki Spółdzielcze, Bank BPS, SGB, Planet Casch).
Masz konto i kartę płatniczą lub biometryczną w naszym Banku i chcesz wypłacać pieniądze bez dodatkowych kosztów? Nic prostszego:
– odwiedzaj nasze oddziały w godzinach pracy,
– wypłacaj bezpłatnie z jednego z kilku tysięcy bankomatów dostępnych na terenie całej Polski (Banki Spółdzielcze, Bank BPS, SGB, Planet Casch).
Tak, jeżeli posiadasz kartę płatniczą Pienińskiego Banku Spółdzielczego, zaś inny BS posiada terminal płatniczy w swojej placówce.
Płacisz kartą w sklepie i chcesz wypłacić gotówkę? Nic prostszego, skorzystaj z usługi cashback. To nic innego jak możliwość wybrania gotówki w trakcie autoryzacji transakcji płatniczych w sklepach i punktach wyposażonych w terminale oznaczone usługą cashback. Nie musisz szukać bankomatu, wypłacisz pieniądze w trakcie zakupów.
Zastanawiasz się co dzieli te oba pojęcia? Dostępne środki to rzeczywista kwota na Twoim koncie, którą możesz wypłacić w każdej chwili. Saldo konta to swojego rodzaju opóźnienie banku w rozliczeniu Twoich transakcji (np. zakupy za pomocą kart płatniczych), co jest spowodowane sposobem działania systemów rozliczeniowych.
Posłużymy się przykładem. Masz na koncie 2500 zł, zrobiłeś zakupy za pomocą karty na kwotę 200 zł, a później wypłaciłeś jeszcze 100 zł z bankomatu. Sprawdzasz swoje konto i widać różne kwoty. Saldo to 2500 zł, a dostępne środki 2200 zł. O co chodzi? Saldo w tym przypadku to kwota 2500 zł (bank jeszcze nie rozliczył wszystkich transakcji), dostępne środki to w tym przypadku kwota 2200 zł.
Chcesz zalogować się do bankowości internetowej, a dostęp został zablokowany? Odwiedź jeden z naszych oddziałów lub zadzwoń, a nasz pracownik usunie blokadę.